tag:blogger.com,1999:blog-91180510545625614502024-02-08T11:48:43.521-08:00Kamera na krakowskie Podgorzeblog konkursu filmowego który się odbył w końcu 2009 a teraz mamy 2010 i wypadałoby coś dalej robić tylko cojaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.comBlogger37125tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-68747315654558454562013-08-04T01:52:00.001-07:002018-03-18T10:32:56.680-07:00The Bostonians - The Thomas Crown Affair - part I
<br />
Wakacje - czas podróżowania, było nieco chłodniej, dzień
spędziłem w podróży - na rozmyślaniach, i we wschodniej Polsce.
Wyjechałem o świcie, wróciłem w nocy, nocowałem w wielkim pustym
dworze, obudziłem się z widokiem na zaniedbany park. Rano
zamelinowałem się u siebie w kamienicy, wyszedłem do sąsiednich
delikatesów z łączem Wi-Fi i zasiadłem do pracy przy lurowatej
kawie. <br />
<br />
A gdyby tak wycieczka do Bostonu? 10 dni na załatwianie
wizy turystycznej, lot w połowie sierpnia za dwa skredytowane w
banku tysie, niecierpliwią się: kiedy pożyczę pieniądze.
Przekimam na plaży, u znajomych naszych przygodnych znajomych z Harvardu, u Tomka Korony w wielkim starym domu, wiejącym pustką, przy 85
Mount Vernon Street. Tomasz uciekł z Bostonu, dom być może zajęto na poczet
wierzytelności, niełatwo sprzedać, widnieje w
krajowym rejestrze miejsc historycznych. Wybudował go w 1800 r.
najmodniejszy miejscowy architekt dla najbogatszego człowieka w mieście.
Klucze znajdę pod wycieraczką.<br />
<br />
Boston!
<br />
<br />
O kluczach pisał stolarz Harrison B. Wilson, który robi
przy wykończeniach na budowach Boger Construction. Spółka od 30 lat odbudowuje i prowadzi renowacje starych domów w Bostonie,
szczególnie zajmują się stolarką. 85 Mount Vernon to jeden z
adresów. Kto, dlaczego, na czyje zlecenie – Bóg raczy
wiedzieć. <br />
<br />
Po ucieczce Tomasza Korony dom kupili
Lawrence Coolidge z małżonką. Wówczas dom był częścią majątku słynnej w początkach XX w. tenisistki Evelyn B. Sears, zmarłej w 1966 r. Wynika z Narodowego Spisu Powszechnego w 1940 r., że 65-letnia Evelyn mieszkała przy 85 Mt Vernon z trzema służącymi. Na Coolidge'ów trafiłem, kiedy po 35 latach chcieli sprzedać dom Amosowi i
Barbarze Hostetter - w 2002 r. Dzieci się wyprowadziły, był dla nich za
duży. Więcej mi nie wiadomo. Być może coś się zmieniło po tym, gdy agenci
Lehman Bros spowodowali wielki kryzys na rynku nieruchomości.
Dlatego klucz jest pod wycieraczką. <br />
<br />
Przejść po rozgrzanym bruku Acorn St., temperatura ze
100 F w słońcu, objąć latarnię do ustawionego zdjęcia, na
Charles St. napić się zielonej herbaty, pisać. Herbata po
bostońsku...<br />
<br />
W 1773 w przededniu rewolucji amerykańskiej Synowie Wolności
zniszczyli zwolniony z cła transport chińskiej herbaty. Wdarli się
na statki Kompanii Wschodnioindyjskiej w strojach Indian Mohawk,
akcja przebiegła błyskawicznie i bez użycia przemocy. Pokaz
sprawności bostończyków wobec protekcyjnej polityki
Korony Brytyjskiej. Dziś nazwalibyśmy to happeningiem
politycznym. Amerykańska kolonia nie miała reprezentacji w
brytyjskim parlamencie, było sporo
niesprawiedliwości na świecie.<br />
<br />
W filmie „The Thomas Crown
Affair” (Interes Tomasza Korony) bostoński milioner organizuje napad na bank. Gra na giełdzie, dodatkowa gra potwierdza jego zdolności w
ocenie ryzyka. Napad wydaje się być happeningiem
politycznym, atakiem na system, którego podstawą jest
bankowość. Organizator wynajmuje bandytów, słyszą jego
głos, wykonują polecenia. Cele akcji są niejasne. Film próbuje odpowiedzieć na pytanie: dlaczego?. <br />
<br />
System pożera własny ogon - finansistę próbującego zachwiać
systemem który daje mu bogactwo. Mam w uszach atak śmiechu Crowna po zakończeniu akcji - samozadowolenie ale i śmiech szaleńca
lecącego głową w dół. Jest to na porządku dziennym –
Lehman Brothers i reszta, finanse bez pokrycia Grecji itd.
<br />
<br />
Lecz Crown to inny przypadek – pokazuje uczucia: strach, potrzebę miłości, oddania się drugiemu. Bostończycy są tacy. W filmie „Werdykt”, który
mógłby mieć tytuł „The Frank Gatlin Affair” upadły prawnik z Bostonu, alkoholik wygrywa sprawę przeciwko szpitalowi
prowadzonemu przez bostońską archidiecezję. Wyobraź sobie, idąc
skacowana o poranku po bruku Acorn, jakie w filmie musi być
nagromadzenie uczuć. Słysząc dudnienie najstarszych
dzwonów w Ameryce z kościoła Old North przy Salem St., stukot
muzyki w Starbucksie przy Charles St. gdy próbujesz ból głowy
znieczulić filiżanką kawy, pigułkami ibuprofenu, aspiryny. <br />
<br />jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-27558490337060910772010-12-09T03:28:00.000-08:002010-12-09T03:37:43.610-08:00Pirożkow a rocznica śmierci Eda Wooda<h3 class="UIIntentionalStory_Message" style="text-align: justify;"><span class="UIIntentionalStory_Names"> </span><span class="UIStory_Message" style="font-family: inherit; font-size: small; font-weight: normal;">10.XII. przypada 32 rocznica śmierci <b>Eda Wooda</b>, najgorszego reżysera wszech czasów. Chcemy go uczcić kręcąc horror, każdy kto ma ochotę się dołączyć jako aktor, 2-gi reżyser, operator z kamerą, rekwizytor, spec od efektów itd. jest proszony - 10.XII. od godz. 15.00 chyba do 18.00. OKK Wola Duchacka Wschód, ul. Malborska 98, budynek gimnazjum, wejście od boiska. Kierować kręceniem będzie Żeńka Pirożkow, następca Eda Wooda.<a name='more'></a> A w ogóle mieliśmy coś kręcić wczoraj, bo wczoraj 8.XII minęła 149 rocznica urodzin Georgesa Meliesa, który nakręcił pierwszy horror, 2-minutowy "le Manoir du diable" - opis filmu z Wikipedii (tłumaczenie google'a): <i>Film zaczyna się od dużej bat loty do średniowiecznego zamku. Raz, nietoperz koła powoli, trzepocząc skrzydłami przed potworne nagle zmienia się w Mefistofelesa. Po przygotowaniu kotła, demon produkuje szkielety, duchy i czarownice z jego zawartość pęcherzyków przed jednym z wezwanych kawalerów podziemia trzyma krucyfiks i szatan znika w wybuchu dymu. </i></span></h3>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-1807054767177142402010-11-22T13:10:00.000-08:002010-11-22T16:27:39.736-08:00KGB Film w Klubie Filmowym MALBORSKA 98<div align="justify"><b>24 listopada (środa) o godz. 16.00</b> nastąpi inauguracja działalności <b>Klubu Filmowego MALBORSKA 98</b> przy OKK Wola Duchacka Wschód. Na pierwszy ogień wystawi się <b>Studio KGB Film Żeńki Pirożkowa</b>. Żeńka jest laureatem konkursu KAMERA NA KRAKOWSKIE PODGÓRZE, jury wyróżniło film "<a href="http://www.youtube.com/user/KGBFILM#p/search/2/o-CFIFfe10Q">Bieg o Koronę</a>". Na <a href="http://www.youtube.com/user/KGBFILM#p/u">youtube</a> ma zarejestrowanych ponad 150 filmów.<br />
<a name='more'></a> Żeńka lubi kręcić krótkie fabułki, nader często w nich występuje - nie jest łatwo zwerbować aktorów, poza tym Żeńka jest, wbrew pozorom, nieśmiały i lubi pracować sam. Żeby kręcić filmy, szuka też pretekstów w postaci konkursów lub zamówień. Kilka dni temu wygrał upragnioną kamerę - 2 nagroda w konkursie filmowym popularyzyjącym segregację śmieci. Jesienią nakręcił kilka relacji filmowych, impresji z imprez na Woli Duchackiej - <a href="http://www.youtube.com/user/KGBFILM#p/u/6/B6GDGVsK_CA">SABAS</a>, <a href="http://www.youtube.com/user/KGBFILM#p/u/8/-BYDHHOXrwE">Clown Feliks</a>, <a href="http://www.youtube.com/user/KGBFILM#p/u/9/1kLqXv99IPs">Stara Wola nie rdzewieje</a>, <a href="http://www.youtube.com/user/KGBFILM#p/u/10/Olw4eCZ4u2Q">Inna lekcja historii</a>. Dlatego pierwsza impreza Klubu Filmowego z Pirożkowem jest naturalną konsekwencją jego współpracy z OKK. </div><div align="justify">24 listopada Żeńka od<b> godz. 16.00 </b>będzie kręcił horror ze wszystkimi chętnymi (chętni są proszeni o przyniesienie poszew od kołder jako kostiumu), a nade wszystko z aktorami teatru dziecięcego <b>Cichosza</b> (role główne), z którymi spotkał się wcześniej i nakręcił próbne ujęcia. O <b>godz. 18.30</b> rozpocznie się wieczór filmowy, zostanie przeprowadzony niespodziewany casting do KGB, około <b>godz.</b> <b>19.00</b> nastąpi pokaz filmów Studia KGB Film, które będzie można publicznie skrytykować. </div><div align="justify">Serdecznie zapraszam na spotkanie z Żeńką. Kochajcie film, kochajcie artystów, kochajcie Klub Osiedlowy przy Malborskiej 98 (budynek gimnazjum, wejście od strony boiska).</div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-65256622061020972412010-05-18T14:28:00.000-07:002010-05-18T14:28:21.913-07:00"Cul-de-Sac" Polańskiego oglądany po katastrofie<div style="text-align: justify;">To już połowa maja - miesiąc temu, poza tym, że była katastrofa pod Smoleńskiem, taka nie do uwierzenia, to jeszcze odbyła się moja długo wyczekiwana operacja, przy dźwiękach muzyki żałobnej, lamentu z radia i telewizji, w atmosferze szoku, co działało jak dodatkowe znieczulenie. Budziłem się, gdy lekarz walił młotem w kości, może odrąbywał kawałki do przeszczepów albo dobijał części protezy, miałem wrażenie, że noga prawa jest zgięta w kolanie, a przecież leżała wyciągnięta, nieruchoma. </div><a name='more'></a><div style="text-align: justify;">Przez dwa tygodnie żyłem bez filmów i bez telewizora, właściwie nie, w nocy oglądałem senne horrory, w każdym z nich umierałem, raz po operacji przyśniła mi się masa ludzi-zwłok, ale żyjących, przygotowujących się do śmierci. Przyśnił mi się ból, każda z tych postaci cierpiała z bólu, i wiedziałem w końcu, że każdą z nich byłem ja, potem się obudziłem. Te zwłoki były po katastrofie samolotu, gdy się obudziłem nagle w środku nocy, bolało, obudziłem się więc z bólu. </div><div style="text-align: justify;">Ale w końcu wróciłem z tego absurdu do świata żywych. Jednym z pierwszych filmów jakie obejrzałem po wyjściu ze szpitala był "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=S_rANpZWXLQ&feature=related">Cul-de-Sac</a>" Polańskiego (TVP Kultura). <a href="http://www.veoh.com/browse/videos/category/horror/watch/v16154180yBw84Wjx">Film z 1966 roku,</a> bardziej czytelny w kontekście tamtej epoki, pierwsze skojarzenia miałem z opowiadaniami kryminalnymi Durrenmatta (por. np. "<a href="http://www.dailymotion.pl/video/x1mgby_la-piu-bella-serata-della-mia-vita_shortfilms">La piu bella serata della mia vita</a>" Ettore Scoli wg "Kraksy" z 1972 z Alberto Sordim), a w ogóle z całą literaturą i teatrem egzystencjalizmu, których motywem przewodnim jest pokazanie człowieka w "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=KhCX5cP_zZk&feature=related">sytuacji bez wyjścia</a>", bliższy wydaje się dramaturgii brytyjskiej - drapieżnym sztukom Pintera niż Becketta czy Ionesco. Zrozumiały także jako wariant "Noża w wodzie", jego przeniesienie na grunt zachodnioeuropejski, również jako krytyka cywilizacji europejskiej - schyłku kapitalizmu, np. w którym kapitalista (<a href="http://www.youtube.com/watch?v=V99Pr3AqCqw&feature=related">Donald Pleasence</a>) przedzieżga się w "artystę", kupuje zamek sir Waltera Scotta i maluje nieudolne obrazki. Głównym atutem filmu jest scenariusz, świetnie skonstruowane dialogi, bliski raczej stylowi Harolda Pintera (choć Polański używał także tytułu "Czekając na Katelbacha", sugerując pokrewieństwo z Samuelem Beckettem). Poczucie absurdu wzmacnia <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Oz50pT7B7fE&feature=related">"chory" motyw muzyczny</a> Krzysztofa <a href="http://www.youtube.com/watch?v=iICFCs45wh4">Komedy</a>.</div><div style="text-align: justify;">Film ma swoich fanów, sceny z "Cul-de-Sac" posłużyły jako klip dla słynnego amerykańskiego zespołu punkowego "Pixies" ("<a href="http://www.youtube.com/watch?v=xrU74fvdI_g&feature=related">The Thing</a>" z 1990 roku - to fragment utworu "The Happening" funkcjonujący też jako osobna piosenka). Dla uzupełnienia moich notatek polecam przeczytanie osobistego tekstu o filmie <a href="http://www.ofilmie.pl/recenzje/cul_de_sac_martuss.html">Marty Kabsch</a>. </div><div style="text-align: justify;">Nie było co prawda w filmie sceny krojenia człowieka w szpitalu ani katastrofy samolotu, ani olbrzymiego konduktu żałobnego, ale wystawienie zwłok na zamku było, samolot latał nisko, spłonął za to samochód, były strzały, operacja na rannym gangsterze. Katastrof co niemiara. I dużo klejącej się obłudy rozpadającego się społeczeństwa. </div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-84531861692904254862010-03-24T12:24:00.000-07:002010-04-03T04:18:37.438-07:00Steven Soderbergh strzela na kanale filmbox<div style="text-align: justify;">Już rzadziej oglądam tv, zmęczenie materiału, poza tym wiosna, więcej światła słonecznego, chce się wychodzić na powietrze, nawet gdy jest się kaleką i spacer nie daje satysfakcji. A nawet kaleka może zostać rozjechany na "pasach" na zielono/czerwonym świetle przez rozpędzonego <a href="http://www.youtube.com/watch?v=lDzytpUwSRw">1968 Forda Mustanga GT fastbacka</a> z filmu "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=FPd8Qco2iMI">Bullitt</a>" w reż. Petera Yatesa [pokazywany na kanale TCM, Turner Classic Movies], dostać po mordzie od starego recydywisty szukającego pomsty z filmu "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=QMNiYkHBveU&feature=related">The Limey</a>" w reż. Stevena Soderbergha (kanał <a href="http://www.filmboxextra.pl/">filmbox</a>). </div><a name='more'></a><div style="text-align: justify;">W "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=CpxIi4j5C-k">Limey</a>" autorzy rozliczają kontrkulturę lata 60-tych. Peter Fonda, Wyatt "Captain America" z<a href="http://www.youtube.com/watch?v=73PnAymHAHk&feature=related"> filmu</a> "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Mm_CEmybOjc">Easy rider</a>" w reż. Dennisa Hoppera, handlarz kokainą, <a href="http://www.youtube.com/watch?v=MTb1X1Lj7CM&feature=related">gnający przez Amerykę na Harleyu</a>, tu jest <a href="http://www.youtube.com/watch?v=uRThq0MMYd8&feature=related">producentem muzycznym</a>, który zbił fortunę w latach 60-tych na promocji zespołów rockowych, oczywiście zaplątany jest w handel narkotykami, co staje się przyczyną tragedii. Terence Stamp,<a href="http://www.youtube.com/watch?v=rKOwXAMyFtM&feature=related"> bohater</a> debiutu fabularnego Kena Loacha "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=1Arqo117fMo">Poor Cow</a>" (opowieść z życia londyńskiego proletariatu), tu obserwujemy go po latach odsiadki, w absurdalnej pogoni za przeszłością. <a href="http://www.youtube.com/watch?v=dfRV0qQ_vTk&feature=related">Chce wyjaśnić śmierć córki, staje się narzędziem boskiej Pomsty, jest wyznawcą specyficznej uczciwości w świecie zdemoralizowanym</a> jak Lee Marvin w "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=GPzedOTHoao">Point Black</a>", Clint Eastwood w "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=FnMLGkj91Og">Dirty Harry</a>", Robert De Niro w "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=bqLyTdcMLhc">Taxi Driver</a>", Charles Bronson w "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=frMQs1Tge2I">Death wish</a>". Do tego świetny <a href="http://www.youtube.com/user/tobywaldron#p/a/u/0/ZEZvW-tqCWU">montaż Sarah Flack, zdjęcia Edwarda Lachmana, scenariusz Lema Dobbsa</a>. Czy coś ocalało po tej wiwisekcji? Wilson dziwnym trafem nie zabija Terrego Valentine, gdy słyszy o przypadkowej śmierci córki popchnięta podczas szamotaniny nieszczęśliwie upada na ścianę i że nie była zamieszana w narkotyki. Valentine nie był do końca zepsuty, kochał córkę Wilsona. Ale czy można wierzyć opowieści Wilsona - to zdestruowane wspomnienia, być może przywidzenia, urywki pamięci, może częściowo wykreowane. <a href="http://www.youtube.com/watch?v=CpxIi4j5C-k"> </a></div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-61644066536444123622010-03-18T07:17:00.001-07:002010-03-20T05:45:25.151-07:00Omamienie Pabstem i Grabińskim na tvp kultura<div align="JUSTIFY"><span style="color: black;"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">Oj, ciężko się ruszać. Nie wiedziałem jednak, że i kalectwo może mieć dobre strony. Nie wiedziałem też, że w telewizji da się znaleźć dużo dobrych filmów, szczególnie na </span></span></span><span style="color: navy;"><span lang="zxx"><u><a href="http://www.alekino.pl/"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">ale kino!</span></span></a></u></span></span><span style="color: black;"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;"> i <a href="http://www.tvp.pl/kultura">tvp kultura</a></span></span></span><span style="color: black;"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">.</span></span></span><br />
<a name='more'></a></div><div align="JUSTIFY"><span style="color: black;"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">Np. pierwszy raz widziałem arcydzieło niemego kina "</span></span></span><span style="color: navy;"><span lang="zxx"><u><a href="http://www.youtube.com/watch?v=mItTz3UQSZk"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">Die Buchse der Pandora</span></span></a></u></span></span><span style="color: black;"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">" Georga Wilhelma Pabsta wg Franka Wedekinda ze świetną Louise Brooks w roli Lulu. W lutym dałem się urzec debiutującej Nastassji Nakszynski w roli Mignon w "</span></span></span><span style="color: navy;"><span lang="zxx"><u><a href="http://www.youtube.com/watch?v=tdkqc1u1aqs&NR=1"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">Falsche Bewegung</span></span></a></u></span></span><span style="color: black;"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">" Wendersa/Handke wg Goethego (zob. wpis "</span></span></span><span style="color: navy;"><span lang="zxx"><u><a href="http://filmpodgorze.blogspot.com/2010/02/wenders-w-zimie.html#more"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">Wenders w zimie</span></span></a></u></span></span><span style="color: black;"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">"). Wedekind, włócząc się po Monachium, myślał o </span></span></span><span style="color: navy;"><span lang="zxx"><u><a href="http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/46151.html"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">dziewczynce</span></span></a></u></span></span><span style="color: black;"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">, która chodząc na rękach, zbiera pieniądze do znajdującej się między nogami "skarbonki". Gdy poznajemy filmową Mignon - w pociągu staje na rękach, żeby przedstawić się Wilhelmowi. Podejrzewam, że Mignon J.W.Goethego</span></span></span><span style="color: black;"> </span><span style="color: black;"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">i Lulu F.Wedekinda to jedna i ta sama postać literacka, wyciągnięta na plan pierwszy przez Wedekinda. </span></span></span> </div><div align="JUSTIFY"><span style="color: black;"><span style="font-family: Arial,sans-serif;"><span style="font-size: small;">Postać Lulu mogłaby trafić na plan ekranizacji opowiadania Stefana Grabińskiego "<a href="http://www.polskieradio.pl/teatr/sluchowiska/artykul8_Problemat_Czelawy.html">Problemat Czelawy</a>" - te same zakazane rewiry i bardzo młode upadłe dziewczęta, rządzi tu bezwzględny brat bliźniak psychiatry Czelawy - sutener Stachur. W połowie lat 80-tych Zygmunt Lech wyreżyserował dwa opowiadania Grabińskiego (jeszcze "W domu Sary") jedno po drugim, po czym słuch o reżyserze zaginął. W 1987 zniknął z Polski i żyje prawdopodobnie w Niemczech. "Problemat profesora Czelawy" niedawno emitowano w tvp kultura, dokumentacji filmowej, niestety, brak w internecie. Co do Grabińskiego - interesował się kinem ekspresjonizmu niemieckiego, ale w tamtym czasie znalazł się tylko jeden reżyser, bynajmniej nie Pabst, a rozpoczynający karierę Leon Trystan, wówczas ambitny teoretyk filmu, który w 1927 zrealizował horror wg opowiadania p.t. "<a href="http://www.czarostwobelladonny.fc.pl/opo.html">Kochanka Szamoty</a>". Twórczość Stefana Grabińskiego konsumowałem właśnie bliżej połowy lat 80-tych podczas studiów na polonistyce KUL, był to czas szczególnie podatny na horror, parapsychologię i kontakty z widmami, że przypomnę "Bez końca" Krzysztofa Kieślowskiego. Czy dzieło Trystana/Grabińskiego ocalało, nie mam pojęcia. W internecie za to można odnaleźć trailer "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=bhsEzRrI8-8">Szamotas Geliebte</a>" w reż. Holgera Mandela. Stefan Grabiński ma swoich wielbicieli, którzy założyli mu konto na <a href="http://www.facebook.com/pages/Stefan-Grabinski#%21/pages/Stefan-Grabinski/104187931790?ref=ts">facebooku</a>.</span></span></span> </div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-25815310442759206802010-03-06T05:17:00.000-08:002010-03-24T05:55:39.174-07:00"Noga" Pirożkowa a problemy kina asymilacyjnego<div style="text-align: justify;">Ostatnio zabawiam się z nudów z Żeńką Pirożkowem, imigrantem mieszkającym co prawda w Polsce od kilkunastu lat, więc cóż z niego za obcokrajowiec, ale zawsze trochę to innostraniec, kawałek biografii zaliczył w mateczce Rasiji. Żeńkę poznałem przy okazji konkursu "KAMERA...", jest jednym z laureatów. Nakręciliśmy szybko materiał pod nazwą: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0EL2O_Os4XY">"Noga"</a>, Żeńka w wolnej chwili pomontował i wczorajszej nocy dziełko wylądowało na youtubie. </div><a name='more'></a><div style="text-align: justify;">Filmik powstał, bo od paru miesięcy czekam na operację i nie mogę się doczekać, więc poprosiłem Żeńkę, który jest wszechstronny, a obsługuje dział rybny w karfurze i fachowo dzieli zwierzęta na części, żeby mnie bez kolejki zoperował. Przy okazji filmik podejmuje temat obcokrajowców, ich asymilacji, urządzenia życia na szerokim marginesie społecznym. Żeńka jest tu azjatyckim uzdrowicielem, a ja klasycznym Arabem bez dostępu do NFOZ-u, a nawet gdyby miał dostęp, to by nie korzystał. Teraz planujemy nakręcić napad niezbyt zasymilowanych obcokrajowców na jakoś tam zasymilowany sklepik spożywczy. </div><div style="text-align: justify;">Nie wiem, czy się nie zainspirowałem oglądaną niedawno niezłą komedyjką w ale kino! "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=PaEYMlGJl4s">Shouf shouf habibi!</a>" Alberta Teer Heerdta o asymilacji ludności Maroka w Holandii. Może i bardzo poważnym "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=sRsZ23K2rUA">London River</a>" Rachida Bouchareba ze znakomitą Brendą Blethyn na tle zamachu terrorystycznego na King's Cross. </div><div style="text-align: justify;">Z powodu uwięzienia w domu marzą mi się podróże, poznawanie innego świata.<br />
<br />
Postscriptum: Tymczasem Pirożkow z nagranego materiału zmontował "<a href="http://www.youtube.com/watch?v=8Tmz4MkNiKg">Kulisy Nogi</a>", a kilkanaście fotosów z napadu na sklepik pani Jasi można odnaleźć na <a href="http://www.modnykrakow.pl/galeria.php?d=galeria042_1">stronie</a> <a href="http://www.modnykrakow.pl/galeria.php?d=galeria042_2">Modnego Krakowa</a>.</div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-64417626487567597302010-02-20T12:40:00.000-08:002010-02-20T12:47:34.049-08:00"Caroubijca" Karena Szachnazarowa<div style="text-align: justify;">Za mało chodzę, dziś doszedłem na most Powstańców Śląskich i zaraz zawróciłem, a na Wiśle kaczki, łabędzie i dużo powietrza wokół, można się naoddychać, i coraz bliżej egzekucja - grupa lekarzy rozetnie mi ciało za parę dni. Czy wyjdę żywy? Wczoraj i dziś długie godziny spędziłem z "<b>Carobójcą" Karena</b> <b>Szachnazarowa</b>, z Jankowskim jako psychiatrą i carem, oraz McDowellem jako pacjentem i Jurowskim, organizatorem egzekucji w Jekaterynburgu. <br />
<a name='more'></a>To na TVP Kultura, którą trzeba chronić jak oka w głowie (wczoraj jeszcze Jankowski w "Kochanku" Walerija Todorowskiego na AleKino). "The Assassin of the Tzar" powstały w 1991 roku, jeszcze za Gorbaczowa, to film o rozstrzelaniu rodziny Romanowych w Swierdłowsku czy Jekaterynburgu, piękne zdjęcia miasta. Szachnazarow z Borodiańskim wymyślili postać współczesnego schizofrenika, który po wypadku wierzy, że jest Jakowem Jurowskim, zmarłym w latach 30-tych zabójcą. Zabójstwo carskiej rodziny to jeden z tematów tabu rosyjskiej historii, są uznani za prawosławnych świętych. Może dlatego zabójcę gra w nim główny świr europejskiego kina od czasu filmów Lindsaya Andersona i "Mechanicznej pomarańczy" Kubricka. Szachnazarow bardziej inspirował się późniejszym "Kaligulą" Tito Brassa, który był niesamowicie popularny w Rosji, a gdy Szach pisał scenariusz, zdjęcie z McDowellem w roli Kaliguli wisiało nad biurkiem. Kilka scen z filmu wisi na youtube (i jeden filmfootage o egzekucji Romanowów) - <a href="http://www.youtube.com/watch?v=WOlJRQ_wVw0">http://www.youtube.com/watch?v=WOlJRQ_wVw0</a>, <a href="http://www.youtube.com/watch?v=4RbzyN__Tts">http://www.youtube.com/watch?v=4RbzyN__Tts</a>, <a href="http://www.youtube.com/watch?v=hitijuE1LXk">http://www.youtube.com/watch?v=hitijuE1LXk</a>, <a href="http://www.youtube.com/watch?v=8trlWEl45Ew">http://www.youtube.com/watch?v=8trlWEl45Ew</a>, <a href="http://www.youtube.com/watch?v=BIg-YJfUphk">http://www.youtube.com/watch?v=BIg-YJfUphk</a>, <a href="http://www.youtube.com/watch?v=lvgz2IwiRDg">http://www.youtube.com/watch?v=lvgz2IwiRDg</a>, <a href="http://www.youtube.com/watch?v=uZ-BXUy7VRM">http://www.youtube.com/watch?v=uZ-BXUy7VRM</a>, <a href="http://www.youtube.com/watch?v=FyhqkY6u6Zg">http://www.youtube.com/watch?v=FyhqkY6u6Zg</a>, filmfootage - <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Rl7VnQeu8OQ">http://www.youtube.com/watch?v=Rl7VnQeu8OQ</a>.</div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-45143233023651531642010-02-19T17:57:00.000-08:002010-02-19T19:07:19.873-08:00Wenders w zimie<div style="text-align: justify;">Ale straszne zaległości! A bo to zima, dojechać internetem nie można, wszędzie zaspy, dozorcy śnieg uprzątają, że przejść sygnał nie może, a samochody tak ustawiły ludzie po chodnikach, że łącza wysiadają, po prostu nie da się przejść nie schodząc na niebezpieczną jezdnię, po której hulają z szybkością 1 mega na sekundę.</div><a name='more'></a><div style="text-align: justify;">I jeszcze te sople serwerów wiszące niebezpiecznie nad trotuarami i wszędzie firewalle i zapory, no nie da się przejść, nawet jak się poda hasło, mówią nie przechodź, łącze niebezpieczne. Tak też zaległości porobiwszy się jak te odleżyny i trzeba odrabiać, przewracać z boku na bok, żeby ukrwienie wróciło na blog ten. </div><div style="text-align: justify;">Próbujmy zatem: z powodu niezadługiego obcięcia nogi przebywam sporo w domu, a jak dom, to i telewizja okrutna, wzrok niszcząca. I przeżywam cały zalew fantastycznych filmów, choćby dziś zaległy Wenders na TV Kultura "<b>Falsche Bewegung</b>", zob. sceny z filmu na <a href="http://www.youtube.com/watch?v=kggVOgYhIK8">http://www.youtube.com/watch?v=kggVOgYhIK8</a>, <a href="http://www.youtube.com/watch?v=zMhiL8nlOrg&NR=1">http://www.youtube.com/watch?v=zMhiL8nlOrg&NR=1</a>, <a href="http://www.youtube.com/watch?v=tdkqc1u1aqs&NR=1">http://www.youtube.com/watch?v=tdkqc1u1aqs&NR=1</a>, <a href="http://www.imdb.com/video/screenplay/vi1776419097/">http://www.imdb.com/video/screenplay/vi1776419097/</a>. To niby "Wilhelm Meisters Lehrjahre" Goethego przeniesione w lata 70-te XX w. przez tandem Wenders/Handke. Ale czy te porównania są tu konieczne? Oto młody człowiek jedzie przez Niemcy, chce zostać pisarzem, ale może chce zostać kimkolwiek. Chyba idzie o to, że jest samotny, jest odizolowany, że się zamyka. Ale jednak jedzie z całą zgrają towarzyszy podróży, z aktorką, z włóczęgą grającym na harmonijce i jego córką, 13-letnią żonglerką, i początkującym poetą, przemierzają Niemcy, które są jednak otwarte, ludzie się sobie nawzajem zwierzają, mówią o śmierci i samotności. Film mówi o samotności w Niemczech, są ważne chyba nauki matki bohatera, o ile pamiętam: musisz być smutny, jak chcesz być pisarzem i samotny, bardzo romantyczne przykazania, taka próbka romantyzmu w latach 70-tych, w momencie posthippisowskim. Pada np. pytanie: czy muszę podejmować tematy polityczne? - to wszystko dylematy pokolenia Wendersa i Handkego, ale też ten film rozmawia ze mną i rozmawia nie tylko z lat 70-tych, ale daje mi odgłosy z epoki romantyzmu przełomu XVIII i XIX w. Jakby rozmawiamy nie tylko o aktualności, ale słuchamy Goethego i rozmawiamy z jego bohaterami. I fajne jest to, że udaje się z tego zrobić film, no ale to zasługa Wendersa i jego ekipy, dramat filozoficzny przerobić na język filmu, gdzie musi się coś dziać. Jakie muszą być zdarzenia, żeby udźwignąć atrakcyjność filmową i nie stracić filozoficznych rozważań i żeby to nie było papierowe? - a jednak da się.</div><br />
<div style="text-align: justify;"></div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-62599713350001833452010-02-08T07:40:00.000-08:002010-02-20T05:54:28.389-08:00Przyśnił mi się Percy Adlon<div style="text-align: justify;">Miesiąc nie pisałem, czekam na operację i tak czas mi schodzi, nie ma o czym pisać, utną mi nogę, ponieważ czekam już parę ładnych miesięcy, zmiany w nodze zaszły niewątpliwie daleko, a napis: pilne! miałem od początku, gdy tylko zetknąłem się z odpowiednim ortopedą. Niby chodzę, bo jakże tu nie chodzić, jak się nogę będzie miało jeszcze tylko kilka chwil, ale to jest takie dreptanie w miejscu, przestałem chodzić do pracy, bo za daleko, chodzę koło domu albo z pokoju do kuchni.<br />
<a name='more'></a>Myślę o filmie według "Effi Briest", planujemy z dziewczętami i chłopakami ciąg dalszy Ob[d]jazdowego Domu Kultury na Rżące, chciałbym zacząć od odjazdowego "Rżenia na Rżące", pewnie na wiosnę, gdy już mi utną nogę i będę jak bocian albo grzyb, przyśnił mi się Percy Adlon w związku z "Effi Briest", pewnie chodzi o sposób filmowania, ale odszedłem już dzięki temu od klasycznego filmu kostiumowego osadzonego w epoce, trochę inna narracja, inaczej budowany scenariusz. U mnie dużo zależy od snów, od depresji i snów, okresu przestojów i zahamowań, potem przychodzi sen, silny, wizyjny, i to mi buduje spektakl, tym razem film. Często to jest związane z chorobą, słabością ciała, albo jest jakby maligna.<br />
Usiedliśmy nad wnioskami, na stronie ngo co chwila pojawiają się jakieś nowe propozycje, wnioski do wypełnienia, a projektów do zrealizowania w tym roku niesamowita ilość. W Domu Kultury Podgórze, jak i w całym mieście lepiej o pieniądze nie pytać, żeby Cię nie zabili spojrzeniem. Tzn. żeby zapytać trzeba mieć wyraźny powód i wtedy cisnąć, nastawić się na ciśnięcie. I trzeba mieć mocne argumenty, podobno mamy kryzys. Kryzys to taki demon, który zamyka usta, wkłada złe do oczu, do serca wbija igłę ze znieczuleniem miejscowym. Z powodu kryzysu odetną mi nogę, choć kilka miesięcy temu jeszcze była do uratowania. Ale przyszedł kryzys i skreślił operację z kalendarza.<br />
Filmy, filmy, ostatnio dużo oglądam, bo noga itd. Ale też wstawiłem listę blogów i Filmowe Podgórze, trochę jako ćwiczenie, na próbę.</div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-72702860885164931832010-01-08T16:51:00.000-08:002010-02-20T05:57:41.998-08:00"Czarnoksiężnik" Żeńki Pirożkowa<div style="text-align: justify;">Podsumowań konkursu KAMERA... nie dość. 6 stycznia dołączył <span style="font-weight: bold;">KGBFILM Żenki Pirożkowa</span> - na youtube pojawił się horror "<span style="font-weight: bold;">Czarnoksiężnik Twardowski</span>" <a href="http://www.youtube.com/user/KGBFILM#p/u/o/A13taCQfzxc">http://www.youtube.com/user/KGBFILM#p/u/0/A13taCQfzxc</a>, nakręcony 18 grudnia z laureatami, jurorami i publicznością imprezy finałowej. Autor straszy, że to jeszcze nie koniec. Być może Czarnoksiężnik i ekipa zombie po ucieczce z kina Wrzos trafiają bezpośrednio na komisariat przy Zamoyskiego lub do szopki w kościele Redemptorystów. A może do szkoły aktorskiej SPOT?</div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-52153624185734958372009-12-30T06:55:00.000-08:002010-02-20T07:17:21.744-08:00Po konkursie - szczęśliwego Nowego Yorku<div align="justify">Konkurs się zakończył, <span style="font-weight: bold;">toratow</span> opublikował w Wigilię migawkę z ogłoszenia werdyktu 18.XII w kinoteatrze Wrzos na <a href="http://www.youtube.com/user/toratow#p/u/6/Tc4fvCOLpgo">http://www.youtube.com/user/toratow#p/u/6/Tc4fvCOLpgo</a>. W pierwszy dzień świąt pojawił się na youtube <a href="http://www.youtube.com/user/adrianokrk1#p/a/u/0/FRf-n_T3oC4">http://www.youtube.com/user/adrianokrk1#p/a/u/0/FRf-n_T3oC4</a> jeden z dwóch nagrodzonych I nagrodą filmów - <span style="font-weight: bold;">Adriana Łapczyńskiego</span> "Miejsce, które pamięta wiele", wczoraj na <a href="http://www.podgorze.pl/">http://www.podgorze.pl/</a>. <br />
<a name='more'></a>Laureat nagrody specjalnej <span style="font-weight: bold;">Piotr Podsiadło</span> miał już pierwsze zajęcia z reżyserem <span style="font-weight: bold;">Piotrem Andrejewem</span>, prowadzącym kurs reżyserii w KSFiKA i umówili się na kilkumiesięczny cykl pracy, zakończonej nowym filmem laureata.Laureat jednej z 3 drugich nagród [tej ufundowanej przez MOPS] <span style="font-weight: bold;">Sebastian Opryszek</span> już wszedł w posiadanie wygranej kamery, więc jest szansa, że po sesji zimowej na Filozofii UJ rozpocznie sesję zdjęciową do nowego filmu na Kurdwanowie. Nagrody pieniężne spłynęły na konta laureatów. Jedyną dla mnie niewiadomą jest nagroda specjalna dla <span style="font-weight: bold;">Tomasza Piskorza</span>, więc sprawdzę co słychać koło sylwestra i dam znać. A poza tym co zrobić z tak pięknie rozpoczętym pomysłem? I tyloma fajnymi ludźmi? Jakaś imprezka, może plenerek, jakieś ciekawe wnętrza? Jakiś DKF-ik przy herbatce? Może jakaś zrzuta albo skołowanie pieniążków na projekty filmowe? Może w jakichś fundacyjkach, lokalnych instytucjach kulturalnych albo biznesowych? Wiem, że streetworkerzy z MOPS-u, ekipa związana z "Patefonem" i OKK Wola zamierzają ciągnąć dalej wózek z objazdowym domem kultury, na Rżące, w tym i objazdowe kino zapakowane w tir - coś jest planowane na koniec stycznia. No i, oczywiście, organizatorzy wspólnie z jury planują prezentacje filmów z konkursu w różnych podgórskich dzielnicach, już niebawem, oraz myśl jednego z jurorów, podchwycona przez pozostałych, o osobnym konkursie podgórskich klipów muzycznych w 2010 roku. Szczęśliwego Nowego! A nuż w Podgórzu kolejny jubileusz...</div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-11959191929258129782009-12-20T13:49:00.000-08:002010-02-20T07:22:28.779-08:00Werdykt sprawiedliwego jury i dziękczynienie<div align="justify"><b>Protokół z posiedzenia jury konkursu filmowego “Kamera na krakowskie Podgórze!” z dnia 15 grudnia 2009 r.</b><br />
<a name='more'></a><b></b> </div><div align="justify"></div><div align="justify">Jury w składzie:<br />
<b>Marek Walawender</b>, przewodniczący jury – psycholog, przewodniczący Komisji Edukacji i Kultury Rady Dzielnicy XII Prokocim - Bieżanów,<br />
<b>Jerzy Pal</b> – aktor, animator kultury, przewodniczący Komisji Kultury Rady Dzielnicy XI Podgórze Duchackie,<br />
<b>Piotr Marecki</b> – krytyk filmowy, dyrektor Krakowskiej Szkoły Filmu i Komunikacji Audiowizualnej,<br />
<b>Melania Tutak</b> – teatrolog, kierownik Domu Historii Podgórza, oddziału Domu Kultury Podgórze,<br />
<b>Beata Anna Symołon</b> – krytyk sztuki, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Woli Duchackiej,<br />
<b>Paweł Kubisztal</b> – fotograf, prezes Stowarzyszenia PODGORZE.PL,<br />
<b>Mateusz Bobek</b> – filmoznawca, student reżyserii KSFiKA,<br />
po zapoznaniu się w dniach 14 i 15 grudnia 2009 r. z 55 filmami zakwalifikowanymi do pokazu konkursowego, przyznało następujące nagrody:<br />
<b>2 nagrody pierwsze</b> po 1000zł – dla <b>Jerzego Kurka</b> za film “<b>Bunt zabawek</b>” oraz dla <b>Adriana</b> <b>Łapczyńskiego</b> za impresje filmową “<b>Miejsce, które pamięta wiele</b>”;</div><div align="justify"><b>3 nagrody drugie</b> po 600zł – dla <b>Karola Hordzieja</b> i <b>Tomasza Gotfryda</b> za film “<b>Camera</b> <b>obscura. Wchodzisz na własne ryzyko</b>”, dla <b>Angeliki Jakubas</b> za film “<b>Parasole</b>” oraz dla <b>Sebastiana Opryszka</b> za film “<b>W czasie suszy</b> <b>dzieci się nudzą</b>” [dla autora filmu nagroda w postaci kamery filmowej o wartości 600 zł, ufundowana przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej]<br />
<b>4 wyróżnienia</b> po 300 zł – dla <b>Bartosza Mikołajskiego</b> za film “<b>Sztuka ulicy</b>”, dla <b>Karola</b> <b>Wilkoszewskiego</b> za “<b>Sztukę Orientu</b>”, dla <b>Żeńki Pirożkowa</b> za “<b>Bieg o koronę</b>”, za najciekawszą kreację aktorska dla <b>Adriana Pateja</b> (tytułowe role w filmach „<b>Krzyś</b>” i „<b>SuperKrzyś</b>")<br />
oraz <b>nagrodę specjalną</b> dla reżysera filmów “<b>Krzyś</b>” i “<b>Super Krzyś</b>” <b>Piotra Podsiadły</b>.<br />
<br />
<b>Jerzy Kurek</b> otrzymał jedną z dwu równorzędnych pierwszych nagród za wykreowanie odrębnej rzeczywistości filmowej, która – mimo ograniczeń technicznych lat 60. i 70. - jest ponadczasowa. Filmowane osoby doskonale się w niej odnajdują, a świat zewnętrzny nie mąci im dobrej zabawy. "<b>Bunt zabawek</b>" został wyróżniony za dowcip, inteligencję i wyczucie materii filmowej oraz animacje i triki, a także bardzo udaną dziecięcą rolę aktorską.<br />
Drugą równorzędną nagrodę otrzymał <b>Adrian Łapczyński</b>. Na tle większości konkursowych filmów dzieło Łapczyńskiego wyróżniają dwie cechy: zwartość i perfekcja filmowej formy. Większość konkursowych autorów nie poradziło sobie z problemem nadwyżki materiału, filmy były albo zbyt długie, albo składały się z niepotrzebnych kadrów, ujęć i scen, albo poruszały historie zbyt błahe, jak na scenariusz filmowy. “<b>Miejsce, które pamięta wiele</b>” to konkret, składający się z przemyślanych ujęć i konsekwentnego montażu, nie zatracający przy tym nic z ducha Podgórza.<br />
Film “<b>Camera obscura…</b>” został nagrodzony za zatrzymanie w kadrze klimatu pracy w Klubie Kultury Wola Duchacka Wschód - w miejscu, które należy już do przeszłości. Za udaną próbę uchwycenia nastroju, sensu i ulotności działań pracowników OKK Wola w tajemniczej aurze czarnobiałej fotografii otworkowej, za sprawne łączenie różnych czasów narracyjnych.<br />
Jury w filmie „<b>W czasie suszy dzieci się nudzą</b>” doceniło fakt, że nudę można pokazać, że można tym tematem zainteresować, a nawet rozbawić widzów. Nagrodziło film za pomysł, atmosferę, próbę eksperymentu z językiem etiudy filmowej. Jury doceniło twórcze eksperymenty reżysera z ramą kadru i montażem statycznych ujęć, pozwalające innym okiem spojrzeć na powszednie obrazki życia codziennego.<br />
„<b>Parasole</b>” <b>Angeliki Jakubas</b> zostały nagodzone za rejestrację nastroju i uchwycenie autentycznego podgórskiego klimatu, z każdą chwilą coraz mniej namacalnego oraz za udokumentowanie pracy unikalnego - w skali miasta - zakładu rzemieślniczego. Za pomysł, spostrzegawczość, naturalność narracji i ciekawe zdjęcia.<br />
„<b>Stan Orientu</b>” został nagrodzony za umiejętność dostrzeżenia powtarzalności odczuć niezależnych od miejsca, języka i czasu. Jury doceniło magnetyczny urok wieczorów na Woli, tkwiący w podsumowujących wszystko i wszystkich występach Jara Gawlika.<br />
Wyróżnienie dla <b>Bartosza Mikołajskiego</b> zostało przyznane za sztukę tworzenia sztuki, z położeniem nacisku na tworzenie. Za syntetyczne ukazanie procesu twórczego, zazwyczaj odbywającego się z dala od obserwatorów, czy wręcz pod osłoną nocy. Zastosowana przez reżysera konwencja komedii slapstikowej okazała się dobrym pomysłem na skondensowanie działań filmowanych osób oraz wprowadzenie humoru.<br />
Wyróżnienie dla <b>Żeńki Pirożkowa</b> zostało przyznane za walory poznawcze, ilość informacji o Podgórzu zawartych w filmie, podanych w ciekawej formie. To wszystko sprawiło, że drugi plan (Podgórze) stajał się właściwie pierwszym planem. Momentami film przypominał syntezę teatru Kantora z estetyką kina ekspresjonizmu niemieckiego; szkoda, że nie był krótszy (mniej biegania!!!), dzięki czemu zyskałby na sile wyrazu.<br />
Jury nagrodziło <b>Adriana Pateja</b> za kreacje aktorskie w dwu filmach Piotra Podsiadły, za ufność do reżysera, kamery i temperament.<br />
Dzięki obecności w gronie jury dr Piotra Mareckiego mogła zostać przyznana dodatkowa nagroda dla reżysera filmów “<b>Krzyś</b>” i “<b>Super Krzyś</b>” <b>Piotra Podsiadły</b> – warsztaty filmowe w Krakowskiej Szkole Filmu i Komunikacji Audiowizualnej pod kierunkiem <b>Piotra Andrejewa</b>.<br />
Juror Mateusz Bobek, po głębszym zastanowieniu, przyznał prywatne wyróżnienie dla <b>Tomasza</b> <b>Piskorza</b> za “<b>Fairy tales from a dusty create</b>” - najlepszy film pod kątem rytmu montażowego, wyczucia muzycznego, dodatkowo celnie portretujący specyfikę socjologiczną dzielnic Podgórza.<br />
Konkurs filmowy został ogłoszony w roku obchodów 225 - lecia Podgórza pod patronatem <b>Porozumienia Dzielnic “Podgórze Razem”</b> i objął swoim zasięgiem 6 prawobrzeżnych dzielnic Krakowa.<br />
Jury z wielkim uznaniem przyjęło prezentację filmów “Kamera na krakowskie Podgórze!”. Ich znacząca ilość, różnorodność tematyki, którą połączyły obrazy podgórskich osiedli, pozwalają mniemać, że twórcy filmów są blisko związani z przestrzenią, w której żyją, że ważna jest dla nich zarówno historia, jak i - nie zawsze barwna – teraźniejszość, choć w obu potrafią odnaleźć swoje miejsce.</div><div align="justify"></div><div align="justify"></div><div align="justify"></div><div align="justify"></div><div align="justify"></div><div align="justify">[<i>Na tym kończy się werdykt. A ja chciałbym podziękować na pierwszym miejscu fundatorom nagród, jak i prawie wszystkich przedsiewzięć zrealizowanych w ramach konkursu, czyli <b>Porozumieniu Dzielnic Podgórze Razem</b>. Bez tych pieniędzy konkurs by się nie odbył. Kraków ma dość festiwali i konkursów filmowych we wszystkich kategoriach. A życie filmowe szeroko pojętego Podgórza wydawało się zbyt wątłe, żeby animować nowy twór, który miałby jakąś perspektywę przed sobą. Więc było to działanie ryzykowne. Najgorzej gdyby okazało się jednorazowe i wszyscy uczestnicy się rozeszli płodzić filmy pod inne konkursy. Na szczęście tak nie jest, więzi zawiązane podczas imprez konkursowych na to nie wskazują, a perspektywy się rysują. Spotkała się tu grupa pasjonatów robienia filmów, zaczynając od ojca nas wszystkich, ojca podgórskiego filmu - pana Jerzego Kurka, a kończąc na wnukach czy prawnukach - małolatach pomysłowo kręcących swoje kaskaderskie wyczyny. Na dodatek cała ta ekipa darzy uczuciem Podgórze lub różne jego części, co widać w filmach konkursowych. Dodatkowo został nawiązany obiecujący kontakt z KSFiKA i jego wykładowcami. Na jakąś pomoc rad dzielnic i lokalnych stowarzyszeń, których przedstawiciele dzielnie jurorowali, na pewno można liczyć. A Dom Kultury Podgórze służy wsparciem organizacyjnym. Coś z tego wszystkiego będzie, może DKF, cykliczne spotkania, wspólne projekty...</i></div><div align="justify"><i>Chciałbym jeszcze szczególnie podziękować pracownikom<b> DK Podgórze</b> pod wodzą pani <b>dyrektor Marty Peruckiej-Tytko</b> za duży wkład pracy, pracownikom <b>CSW Solvay</b> za skuteczną pomoc w organizacji pokazów konkursowych, pracownikom <b>kinoteatru Wrzos</b> za pomoc w organizacji finału konkursu. Zapamiętam i jeszcze nie raz skorzystam. </i></div><div align="justify"><i>Dziękuję osobom pracującym od listopada przy imprezach konkursowych, streetworkerom z <b>MOPS-u</b>, artystom i animatorom kultury, w tym szczególnie grupie <b>Patefon</b>. Myślę, że projekty rozpoczęte podczas trwania konkursu, będziemy realizować dalej w nadchodzącym roku.</i></div><div align="justify"><i>I dziękuję wszystkim uczestnikom - autorom filmów, że chce im się kręcić.</i>] </div><div align="justify"></div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-88282106373072560252009-12-17T17:59:00.000-08:002010-02-20T07:33:18.640-08:00Rymowanka na finał<b>Osiemnastego o Osiemnastej<br />
na Zamoyskiego w kinoteatrze<br />
Wrzos</b>, co się zrymuje z 'gruby trzos'<br />
tego wieczoru, z dozą humoru,<br />
<a name='more'></a><br />
z dawką pozoru, z grozą horroru,<br />
z pozą honoru oraz ubioru,<br />
co według wzoru doda splendoru,<br />
z porcją szczypioru - tak dla wigoru,<br />
<br />
z feerią koloru, szczyptą poloru,<br />
i nie bez sporu w kwestii wyboru,<br />
tam się zjawimy pomimo zimy<br />
po szybkim biegu w grudniowym śniegu<br />
<br />
/by zdążyć na czas psychiczny nakaz/.<br />
Zobaczyć finał! - wszak oryginał<br />
lepszy od ksera. I już <b>KAMERA</b>,<br />
co <b>NA PODGÓRZE</b> sobie spoziera<br />
wybiera kogoś na bohatera:<br />
<br />
<i>wygrał film...</i> jaki? Przyjdźcie, chłopaki!<br />
Przyjdźcie, dziewczęta! Niech zapamięta:<br />
<b>Osiemnastego o Osiemnastej -<br />
finał konkursu!</b> Do jasnej ciasnej!jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-88805332377731181392009-12-15T00:06:00.000-08:002010-02-09T19:24:44.940-08:00Zmany w programie. Dziś start - godz. 14.00!Dziś w Solvayu zmiany, początek przeglądu o pół godziny wcześniej niż zaplanowano. Doszedł jeden film z dnia wczorajszego i jeden filmik, który się zapodział.<br />
<a name='more'></a><br />
Wtorek, 15 grudnia godz. 14.00 - 17.30<br />
godz. 14.00 otwarcie 2 dnia przeglądu: Stare Podgórze<br />
godz. 14.05 Tomasz Piskorz, Halina Bujko "Pogodni seniorzy"<br />
godz. 14.20 Angelika Jakubas "Parasole"<br />
godz. 14.35 Tadeusz Oratowski "Zasłużeni dla Podgórza"<br />
godz. 14.45 Adrian Łapczyński "Miejsce, które pamięta wiele"<br />
godz. 14.48 Jerzy Kurek "W Parku Bednarskiego"<br />
godz. 14.51 Jerzy Kurek "Na Krzemionkach"<br />
godz. 14.53 Jerzy Kurek "Komunia Pawła"<br />
godz. 14.55 Żeńka Pirożkow "Bieg o koronę"<br />
godz. 15.09 Jacek Liput "Podgórze"<br />
godz. 15.23 Jarosław Janiec "Jesienne odkrywanie Podgórza"<br />
godz. 15.38 Wojtek Czarnik, Kamil Surowy "Jumping Bike III"<br />
Przerwa<br />
godz. 15. 50 Maciej Dunin-Majewski "Most Piłsudskiego cz. 2 - matrix się zacina"<br />
godz. 15.52 Maciej Dunin-Majewski "Most Piłsudskiego - grupa bębniarzy"<br />
godz. 15.55 Maciej Dunin-Majewski "Most Piłsudskiego - ciężkie chmury nad miastem"<br />
godz. 15.56 Maciej Dunin-Majewski "Rynek Podgórski; dzień, a raczej noc świra"<br />
godz. 16.03 M. Dunin-Majewski "Most Powstańców Śląskich - 4 nad ranem, sen jednak nie przyjdzie"<br />
godz. 16.06 M. Dunin-Majewski "Ul. Wielicka - piękny Opel Rekord i Amy Winehouse: you sent me flying"<br />
godz. 16.10 Maciej Dunin-Majewski "Przyleciał gołąb..."<br />
godz. 16.15 Jakub Palacz, Sebastian Kozub "Kamienicznicy"<br />
godz. 16.30 Łukasz Łepek "Wynoszacze"<br />
godz. 16.37 Łukasz Łepek "Krwawa przyjaźń"<br />
godz. 16.48 Piotr Podsiadło "Kronix (feat. Kuzyn, Mentor) Każdy ma swą drogę"<br />
godz. 16.53 Joanna Bąk "Gra"<br />
godz. 16.55 Jerzy Kurek "Nieznośny Paweł, czyli czarodziejski długopis, ale nie całkiem"<br />
godz. 16.59 Jerzy Kurek "Napad gangstera"<br />
godz. 17.05 Jerzy Kurek "Bunt zabawek"<br />
godz. 17.08 Jerzy Kurek "Strip-tease"jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-29753566992610219182009-12-14T09:40:00.001-08:002010-02-09T19:56:59.484-08:00Po pierwszym dniu konkursuFilmy w Solvayu oglądało dziś jury: <b>Beata Anna Symołon</b> - prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Woli Duchackiej, <b>Melania Tutak</b> - kierownik Domu Historii Podgórza, <b>Paweł Kubisztal</b> - prezes Stowarzyszenia Podgorze.pl, <b>Jerzy Pal</b> - przewodniczący Komisji Kultury Rady Dzielnicy XI, <b>Marek Walawender</b> - przewodniczący Komisji Edukacji i Kultury Rady Dzielnicy XII. Jak też <b>Mateusz Bobek</b>, filmoznawca i reżyser. W pierwszej części przyciężka Wola Duchacka, jak ciężki ptak albo ptak ze zwichniętym skrzydłem, usiłujący zerwać się do lotu. <br />
<a name='more'></a>Przyciężka, bo obciążona balastem historii i problematyki społecznej. Potem lekki Kurdwanów, unoszący się jak dym z papierosa, luzacki i eksperymentujący na blokowisku. Na blokowisku podobnym innym blokowiskom, czyli wszędzie lub nigdzie. Po nich zaskakujący młody Prokocim z uniwersalnymi historyjkami o inicjacji. Potem Dębniki z showmanem i Tyniec z pięknem architektury, tradycją, autorytetem wspólnoty zakonnej.jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-9732665503732544822009-12-12T16:34:00.000-08:002010-02-09T19:53:19.115-08:00Festiwal "PO GODZINACH"<div align="justify">Na terenie Podgórza zakończyła się właśnie nowa obiecująca impreza filmowa <b>Festiwal Filmów</b> <b>"PO GODZINACH"</b>, parę słów o niej na <a href="http://karnet.krakow.pl/?action=,6849,2,20091212,24,view_event">http://karnet.krakow.pl/?action=,6849,2,20091212,24,view_event</a>. Konkurs na Scenie TĘCZA w Dębnikach wygrała praca dyplomowa tegorocznego absolwenta Krakowskiej Szkoły Filmowej, <b>Tomasza Sikory</b>, p. t. "<b>Następny mecz</b>", <a href="http://www.youtube.com/user/KrakowskaFilmowka#p/u/0/cGP_eKpFRDI">http://www.youtube.com/user/KrakowskaFilmowka#p/u/0/cGP_eKpFRDI</a>. <br />
<a name='more'></a>Kolejne nagrody zdobyli: "Tam i z powrotem" Michała Baczunia wg prozy Janusza Zajdla <a href="http://www.youtube.com/user/StudioKosmos#p/a/u/0/FUl6e0P9XRs">http://www.youtube.com/user/StudioKosmos#p/a/u/0/FUl6e0P9XRs</a> i nowohucki "Plan" Sławomira Pstronga <a href="http://www.youtube.com/user/PstrongFilms#p/u/0/rirZY_LiNlU">http://www.youtube.com/user/PstrongFilms#p/u/0/rirZY_LiNlU</a>. Szef Sceny TĘCZA, współorganizator festiwalu, Jakub Baran, jest bohaterem tytułowym impresji filmowej Tadeusza Oratowskiego, która startuje w konkursie KAMERA NA KRAKOWSKIE PODGÓRZE! Projekcja konkursowa w poniedziałek około 17.30.</div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-31999214306807240762009-12-10T05:28:00.000-08:002010-02-09T19:27:28.686-08:00Pokazy konkursowe 14, 15 grudnia w CSW Solvay<div align="justify">Podaję orientacyjne terminy pokazów konkursowych, mogą ulec zmianie. Układając program, zastosowałem głównie podział geograficzno-administracyjny, a wewnątrz tego podziału - historyczny oraz inne pomniejsze podziały. Ale dlaczego na końcu przeglądu umieściłem "Strip-tease"? No, nie wiem.<br />
<a name='more'></a></div><div align="justify">Pokazy odbędą się w sali widowiskowej <b>Centrum Sztuki Współczesnej Solvay, ul. Zakopiańska 62</b>.</div><div align="justify"></div><div align="justify"><b>Poniedziałek, 14 grudnia godz. 14.30 - 18.15</b></div><div align="justify"><b></b></div><div align="justify">godz. 14.30 otwarcie przeglądu: Wola Duchacka, Kurdwanów, Prokocim, Dębniki, Tyniec, Łagiewniki, Wróblowice</div><div align="justify">godz. 14.40 Bartosz Mikołajski "Zwiastun filmu: Wola, której już nie ma"</div><div align="justify">godz. 14.51 Piotr Wolny "Tablica"</div><div align="justify">godz. 15.07 Bartosz Mikołajski "Post scriptum"</div><div align="justify">godz. 15.10 Mikołaj Wiepriew, Bartosz Mikołajski "Stare kino"</div><div align="justify">godz. 15.17 Bartosz Mikołajski "Podgórscy bardowie"</div><div align="justify">godz. 15.21 Bartosz Mikołajski "Sztuka ulicy"</div><div align="justify"><div align="justify">godz. 15.25 Bartosz Mikołajski "Piłkarze mimo Woli"</div>godz. 15.30 Karol Hordziej, Tomasz Gofryd "Camera obscura. Wchodzisz na własne ryzyko"</div><div align="justify">godz. 15.44 Bartosz Mikołajski "Że (s)żyć ma sens"</div><div align="justify">godz.15.48 Piotr Grochowski "Afrodef - Puls miasta"</div><div align="justify">godz. 15.53 Piotr Grochowski, Tomasz Kańka "Medicine 03 - Antidotum"</div><div align="justify">godz. 15.57 Radosław Wąsik "Horen Faziren in da andergraunden"</div><div align="justify">godz. 15.59 Karol Wilkoszewski "Stan Orientu" </div><div align="justify">godz. 16.01 Karol Wilkoszewski "Jaro Streetwork" </div><div align="justify"></div><div align="justify">godz. 16.03 Bartek Grabowski "Peron"</div><div align="justify">godz. 16.09 Bartek Grabowski "fuzz - whore"</div><div align="justify">Przerwa</div><div align="justify">godz. 16.30 Sebastian Opryszek "W czasie suszy dzieci się nudzą"</div><div align="justify">godz. 16.38 Tomasz Piskorz "Porucznik Chmielewski"</div><div align="justify">godz. 16.40 Tomasz Piskorz "Radzio radzi odcinek 2"</div><div align="justify">godz. 16.49 Tomasz Piskorz "Rozmowy w tłoku"</div><div align="justify">godz. 16.55 Tomasz Piskorz "Fairy tale from a dusty create"</div><div align="justify">godz. 17.00 Piotr Podsiadło "SuperKrzyś"</div><div align="justify">godz. 17.10 Piotr Podsiadło "Krzyś"</div><div align="justify">godz. 17.25 Tadeusz Oratowski "Pan Edzio"</div><div align="justify">godz. 17.31 Tadeusz Oratowski "Jakub Baran - impresja"</div><div align="justify">godz. 17.39 Tadeusz Oratowski "Zaświaty"</div><div align="justify">godz. 17.53 Tadeusz Oratowski "Ikebana - ulotne piękno"</div><div align="justify">godz. 18.02 Piotr Podsiadło "JSk - Dziękuję"</div><div align="justify">godz. 18.06 Tomasz Piskorz, Halina Bujko "Pogodni seniorzy"</div><div align="justify"></div><div align="justify"></div><div align="justify"><b>Wtorek, 15 grudnia godz. 14.30 - 17.30</b></div><div align="justify"><b></b></div><div align="justify">godz. 14.30 otwarcie 2 dnia przeglądu: Stare Podgórze</div><div align="justify">godz. 14.35 Angelika Jakubas "Parasole"</div><div align="justify">godz. 14.51 Tadeusz Oratowski "Zasłużeni dla Podgórza"</div><div align="justify">godz. 15.01 Adrian Łapczyński "Miejsce, które pamięta wiele"</div><div align="justify">godz. 15.03 Jerzy Kurek "W Parku Bednarskiego"</div><div align="justify">godz. 15.06 Jerzy Kurek "Na Krzemionkach"</div><div align="justify">godz. 15.08 Jerzy Kurek "Komunia Pawła"</div><div align="justify">godz. 15.10 Żeńka Pirożkow "Bieg o koronę"</div><div align="justify">godz. 15.24 Jacek Liput "Podgórze"</div><div align="justify">godz. 15.38 Jarosław Janiec "Jesienne odkrywanie Podgórza"</div><div align="justify"></div><div align="justify">godz. 15.53 Wojtek Czarnik, Kamil Surowy "Jumping Bike III"</div><div align="justify">Przerwa</div><div align="justify"></div><div align="justify">godz. 16.10 Maciej Dunin-Majewski "Most Piłsudskiego cz. 2 - matrix się zacina" </div><div align="justify">godz. 16.12 Maciej Dunin-Majewski "Most Piłsudskiego - grupa bębniarzy" </div><div align="justify">godz. 16.15 Maciej Dunin-Majewski "Most Piłsudskiego - ciężkie chmury nad miastem" </div><div align="justify">godz. 16.16 Maciej Dunin-Majewski "Rynek Podgórski; dzień, a raczej noc świra" </div><div align="justify">godz. 16.23 M. Dunin-Majewski "Most Powstańców Śląskich - 4 nad ranem, sen jednak nie przyjdzie" </div><div align="justify">godz. 16.26 M. Dunin-Majewski "Ul. Wielicka - piękny Opel Rekord i Amy Winehouse: you sent me flying"</div><div align="justify">godz. 16.30 Jakub Palacz, Sebastian Kozub "Kamienicznicy"</div><div align="justify">godz. 16.45 Łukasz Łepek "Wynoszacze"</div><div align="justify">godz. 16.52 Łukasz Łepek "Krwawa przyjaźń"</div><div align="justify">godz. 17.03 Piotr Podsiadło "Kronix (feat. Kuzyn, Mentor) Każdy ma swą drogę"</div><div align="justify">godz. 17.08 Joanna Bąk "Gra"</div><div align="justify">godz. 17.10 Jerzy Kurek "Nieznośny Paweł, czyli czarodziejski długopis, ale nie całkiem"</div><div align="justify">godz. 17.14 Jerzy Kurek "Napad gangstera"</div><div align="justify">godz. 17.20 Jerzy Kurek "Bunt zabawek"</div><div align="justify">godz. 17.28 Jerzy Kurek "Strip-tease"</div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-19939439400670185752009-12-09T02:02:00.000-08:002010-02-09T19:51:46.665-08:00Filmy konkursowe<div align="justify">To jeszcze nie wszystkie filmy zgłoszone do konkursu, co do paru propozycji są wątpliwości, które zostaną rozstrzygnięte w regulaminowym czasie, czyli do 11 grudnia. Lista więc prawdopodobnie ulegnie zmianie. Na razie 53 propozycje 23 autorów.<br />
<a name='more'></a></div><div align="justify">Jarosław Janiec "Jesienne odkrywanie Podgórza", Adrian Łapczyński "Miejsce, które pamięta wiele", Jakub Palacz "Kamienicznicy", Żeńka Pirożkow "Bieg o koronę", Łukasz Łepek "Krwawa przyjaźń", Łukasz Łepek "Wynoszacze", Jacek Liput "Podgórze", Sebastian Opryszek "W czasie suszy dzieci się nudzą", Karol Wilkoszewski "Stan Orientu", Joanna Bąk "Gra", Angelika Jakubas "Parasole", Tadeusz Oratowski "Ikebana - ulotne piękno", Tadeusz Oratowski "Zasłużeni dla Podgórza", Tadeusz Oratowski "Zaświaty", Tadeusz Oratowski "Jakub Baran - impresja", Tadeusz Oratowski "Pan Edzio", Piotr Wolny "Tablica", Jerzy Kurek "Nieznośny Paweł, czyli czarodziejski długopis, ale nie całkiem", Jerzy Kurek "Napad gangstera", Jerzy Kurek "Bunt zabawek", Jerzy Kurek "Strip-tease", Jerzy Kurek "W Parku Bednarskiego", Jerzy Kurek "Na Krzemionkach", "Jerzy Kurek "Komunia Pawła", Radosław Wąsik "Horen Faziren in da andergraunden", Tomasz Piskorz "Porucznik Chmielewski", Tomasz Piskorz "Radzio radzi odcinek 2", Tomasz Piskorz "Rozmowy w tłoku", Tomasz Piskorz "Fairy tale from a dusty create", Bartosz Mikołajski "Piłkarze mimo Woli", Bartosz Mikołajski "Podgórscy bardowie", Bartosz Mikołajski "Post scriptum", Bartosz Mikołajski "Stare kino", Bartosz Mikołajski "Sztuka ulicy", Bartosz Mikołajski "Zwiastun filmu: Wola, której już nie ma", Bartosz Mikołajski "Że (s)żyć ma sens", Piotr Grochowski "Puls miasta", Tomasz Kańka "Antidotum", Maciej Dunin-Majewski "Kraków - most J. Piłsudskiego cz. 2 - matrix się zacina...", Maciej Dunin-Majewski "Kraków, Podgórze, Rynek Podgórski; dzień, a raczej noc świra...", Maciej Dunin-Majewski "Kraków, most J. Piłsudskiego - grupa bębniarzy", Maciej Dunin-Majewski "Kraków - most J. Piłsudskiego - ciężkie chmury nad miastem...", Maciej Dunin-Majewski "Kraków, ul. Wielicka - piękny Opel Rekord i Amy Winehouse: You sent me flying...", Maciej Dunin-Majewski "Kraków - most Powstańców Śląskich - czwarta nad ranem... sen jednak nie przyjdzie...", Bartek Grabowski "fuzz-whore", Bartek Grabowski "Peron", Piotr Podsiadło "SuperKrzyś", Piotr Podsiadło "Krzyś", Piotr Podsiadło "Kronix (feat. Kuzyn, Mentor) Każdy ma swą drogę", Piotr Podsiadło "JSk - Dziękuję", Tomasz Piskorz "Pogodni seniorzy", Karol Hordziej, Tomasz Gotfryd "Camera obscura. Wchodzisz na własne ryzyko", Karol Wilkoszewski "Jaro Streetwork".</div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-81914602218366063892009-12-06T19:15:00.001-08:002010-02-10T06:11:27.116-08:00ile filmów? ile?!!! i jeszcze piotrek1722<div align="justify">Filmów, jak mniemam, spłynęło na konkurs ponad 30. Jak mniemam, bo jest furtka w regulaminie, która pozwala film przekazać, ale kartę zgłoszenia dostarczyć do 11 grudnia. Poza tym mam sporą wiedzę o filmach lub formularzach, które do mnie osobiście dotrą w poniedziałek/wtorek z paru miejsc parkowania, głównie z DK Podgórze. Choć, według mojego rozeznania, może to być i ponad 70 filmów. Tylko kto wtedy zgodzi się siedzieć w jury? <br />
<a name='more'></a>Z moich faworytów z youtube'a zgłosiła się raczej garstka, nie jestem pewien, jest po 4 rano, ciężko o tej porze być czegoś pewnym. Oglądam ostatnią produkcję autora o nicku "<b>piotrek1722</b>", wrzucona na fale youtube'a 6 godzin temu, nie wiem czy jest z Podgórzem w tle, laptop się wiesza, znudzone fale nie przenoszą łączności, <i>dziękuję wam, fale, że nie ma was wcale </i>- zatrzymany klip z głową w kapturze "<b>JSk - Dziękuję</b>" <a href="http://www.youtube.com/user/piotrek1722#p/u/0/R6reYCD2GLQ">www.youtube.com/user/piotrek1722#p/u/0/R6reYCD2GLQ</a></div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-17390443822124336362009-12-04T08:34:00.000-08:002010-02-10T06:13:04.155-08:00laktykbugbad, sledzik1984 i clinthotvedt<div align="justify">Dziś groch z kapustą, bo konkurs dobiega końca, deadline zgłoszeń o godz. 24.00, a ciekawych propozycji jeszcze dużo. Autor o nicku "<span style="font-weight: bold;">laktykbugbad</span>" - "<span style="font-weight: bold;">Radzio Radzi odcinek 2.</span>"<span onclick="document.location.href='/watch?v=nYmRr5M_O9g'" onmouseout="this.style.textDecoration='none'" onmouseover="this.style.textDecoration='underline'" style="cursor: pointer; margin-right: 7px; text-decoration: none;"> (studio telewizyjne w elastycznych pokoikach na Kurdwanowie) -</span><a href="http://www.youtube.com/user/laktykbugbad#p/a/u/0/nYmRr5M_O9g">http://www.youtube.com/user/laktykbugbad#p/a/u/0/nYmRr5M_O9g</a>. <br />
<a name='more'></a>Autor "<b>sledzik1984</b>" - "<b>Remont chodnika Kraków Prokocim - Time lapse</b>" (chyba idzie o piaskownicę i grunt pod placyk zabaw. Ciekawe, ilu pracowało? Mam wrażenie, że trzech i mieli nawet ułamek sekundy, żeby posiedzieć na ławce, ładny efekt ze zmieniającym się cieniem, rzucanym przez blok) - <a href="http://www.youtube.com/user/sledzik1984#p/u/16/-_hb0f4VHjU">http://www.youtube.com/user/sledzik1984#p/u/16/-_hb0f4VHjU</a>. I jeszcze temat kopca Kraka potraktowany swobodnie przez autora o ksywce <b>clinthotvedt </b>- "<b>Fastest way down a</b> <b>hill</b>" <a href="http://www.youtube.com/user/clinthotvedt#p/u/5/LQwDJwiyIvY">http://www.youtube.com/user/clinthotvedt#p/u/5/LQwDJwiyIvY</a></div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-36086340039630281972009-12-03T10:16:00.000-08:002010-02-10T06:15:12.715-08:00SoundBwoyBureill, ofirka i piotrek1722<div style="text-align: justify;">Dziś jedyna na razie próba filmu tanecznego, znów znajome wnętrza i plenery Woli Wschód - <span style="font-weight: bold;">SoundBwoyBureill </span>prezentuje "<span style="font-weight: bold;">Jookin by Szumexxx</span>"<a href="http://www.youtube.com/user/SoundBwoyBureill#p/a/u/1/cGnYdSzxgAg"> http://www.youtube.com/user/SoundBwoyBureill#p/a/u/1/cGnYdSzxgAg</a><span style="font-weight: bold;">. </span><br />
<a name='more'></a>Ze Starego Podgórza kilka prób w różnych gatunkach autora o nicku<span style="font-weight: bold;"> </span><span style="font-weight: bold;">ofirka</span> - klip dla składu hip-hopowego Kronix "<span style="font-weight: bold;">Kronix - Nasze miejsce - Podgórze - klip HQ</span>" <a href="http://www.youtube.com/user/ofirka#p/u/7/4PntYkJqPdI">http://www.youtube.com/user/ofirka#p/u/7/4PntYkJqPdI</a>, sonda uliczna na absurdalny temat "<span style="font-weight: bold;">Od dziś - Nadgórze!</span>" <a href="http://www.youtube.com/user/ofirka#p/u/7/4PntYkJqPdI">http://www.youtube.com/user/ofirka#p/u/7/4PntYkJqPdI</a>, filmik reklamujący imprezę no-profit "<span style="font-weight: bold;">Wschód Słońca na Kopcu Krakusa, Kraków - Podgórze</span>" <a href="http://www.youtube.com/user/ofirka#p/u/2/tuGfq0-MQvo">http://www.youtube.com/user/ofirka#p/u/2/tuGfq0-MQvo</a>. Drugi klip Kronixom skręcił<span style="font-weight: bold;"> piotrek1722</span> - "<span style="font-weight: bold;">Kronix (feat. Kuzyn, Mentor) Każdy ma swą drogę</span>" <a href="http://www.youtube.com/user/piotrek1722#p/u/0/CA04e5zQIZE">http://www.youtube.com/user/piotrek1722#p/u/0/CA04e5zQIZE</a>. piotrek1722 jest także autorem dwóch fabuł: jedna to film o incjacji "<span style="font-weight: bold;">Krzyś part 1</span>" <a href="http://www.youtube.com/user/piotrem1722#p/u/12/AyW4KGAAnG4">http://www.youtube.com/user/piotrem1722#p/u/12/AyW4KGAAnG4</a> i "<span style="font-weight: bold;">Krzyś part 2</span>" <a href="http://www.youtube.com/user/piotrek1722#p/u/11/Q2PZzs89aG8">http://www.youtube.com/user/piotrek1722#p/u/11/Q2PZzs89aG8</a>, druga to "Romeo i Julia" w wersji prokocimskiej "<span style="font-weight: bold;">SuperKrzyś</span>" <a href="http://www.youtube.com/user/piotrek1722#p/u/0/CA04e5zQIZE">http://www.youtube.com/user/piotrek1722#p/u/0/CA04e5zQIZE</a></div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-16385066854140573992009-12-02T12:50:00.000-08:002009-12-03T05:51:21.870-08:00frondowiec, mieczitoporTV, ikrakow<div align="justify">Dziś jeden temat w trzech próbach różnych autorów. I atrakcyjne wizualnie duże zbiorówki, ustawki z Rękawki, właściwie spod kopca Kraka. Autor "<span style="font-weight: bold;">frondowiec</span>" - "<span style="font-weight: bold;">Praslavonic picnic in</span> <span style="font-weight: bold;">Cracov</span> <span style="font-weight: bold;">- Poland</span>" <a href="http://www.youtube.com/user/frondowiec#p/u/11/RCUojjzL6EA">http://www.youtube.com/user/frondowiec#p/u/11/RCUojjzL6EA</a>, autor "<span style="font-weight: bold;">mieczitoporTV</span>" - "<span style="font-weight: bold;">Rękawka 2009</span>" <a href="http://www.youtube.com/user/mieczitoporTV#p/a/u/0/4K8B1YOFNFI">http://www.youtube.com/user/mieczitoporTV#p/a/u/0/4K8B1YOFNFI</a>, autor "<span style="font-weight: bold;">ikrakow</span>" "<span style="font-weight: bold;">iKrakow.com - Święto Rękawki - wywiad, relacja</span>"<span style="text-decoration: underline;"> </span><a href="http://www.youtube.com/user/ikrakow#p/u/9/-jsKDIlY4II">http://www.youtube.com/user/ikrakow#p/u/9/-jsKDIlY4II</a><span style="text-decoration: underline;"><br /></span><a href="http://www.youtube.com/user/frondowiec#p/u/11/RCUojjzL6EA"></a><p></p></div><p></p><p></p>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-42765119893412959212009-12-01T08:43:00.000-08:002010-02-10T06:19:14.353-08:00grabash i agaafia<div align="justify">Tydzień temu byli raperzy z Dzielnicy XI, dziś pokaz monotonnego żywota rockandrollowców. <br />
<a name='more'></a>Parę filmików autora o ksywce <b>grabash -</b> "<b>fuzz - whore</b>" (klip - m.in. fragment wieczornego koncertu na boisku przy starym gimnazjum na ul. Malborskiej i podcienia wspominanego pawilonu przy Czarnogórskiej) <a href="http://www.youtube.com/user/grabash#p/u/6/61nDqLhcNKA">http://www.youtube.com/user/grabash#p/u/6/61nDqLhcNKA</a>, "<b>Peron</b>" (w stylu Triera - Kurdwanów) <a href="http://www.youtube.com/user/grabash#p/u/27/O5S3vWnP3HE">http://www.youtube.com/user/grabash#p/u/27/O5S3vWnP3HE</a>, "<b>like a FIRE</b>" (Fuzz jako skład hiphopowy + tancerki - pokoik w bloku, Kurdwanów) <a href="http://www.youtube.com/user/grabash#p/u/26/UUgICD_4IXo">http://www.youtube.com/user/grabash#p/u/26/UUgICD_4IXo</a>, "<b>FuZZ- another brick in the wall</b>" (grunge'owe wnętrze przy Czarnogórskiej) <a href="http://www.youtube.com/user/grabash#p/u/28/Xkz3dDAS4qo">http://www.youtube.com/user/grabash#p/u/28/Xkz3dDAS4qo</a>. I dla uzupełnienia obrazu<span style="font-weight: bold;"> </span>rockandrollowca<span style="font-weight: bold;"> </span>rejestracja autorki o nicku <span style="font-weight: bold;">agaafia</span> z<span style="font-weight: bold;"> </span>koncertu śpiewaka ballad rockowych<span style="font-weight: bold;"> </span>"<span style="font-weight: bold;">Robert Kasprzycki - prorok nieśmiałych</span>" (wnętrze klubu na Czarnogórskiej - z liśćmi)<span style="color: #3366ff;"> </span>http://www.youtube.com/user/agaafia#p/u/6/cDdFeq79DMc<br />
<a href="http://www.youtube.com/user/agaafia#p/u/6/cDdFeq79DMc" style="color: #3366ff;"><span style="color: #3333ff;"></span></a><br />
</div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9118051054562561450.post-72394323869641780222009-11-30T01:49:00.001-08:002010-02-10T06:20:43.311-08:00RexSoli<div align="justify">Dziś jeszcze trochę świeżych staroci z wyburzanego pawilonu na Woli Duchackiej Wschód, dla pamięci, jak wyglądała podłoga, ściany, pomieszczenia. Rok temu z parteru wyprowadził się Lewiatan, później z piętra tania odzież - chyba przed wakacjami, w końcu września uciekły: filia Biblioteki Podgórskiej i Osiedlowy Klub Kultury. Teraz rządzi tam maszyna Godzilla. <br />
<a name='more'></a>Na początek autor o nicku <b>RexSoli</b> i jego żart edukacyjny - "<b>Karolina Grzeszczuk" </b><a href="http://www.youtube.com/user/RexSoli#p/u/12/n92IOiBOI4s">http://www.youtube.com/user/RexSoli#p/u/12/n92IOiBOI4s</a> i odrobinę prywaty - RexSoli dwa razy przyłapał mnie na gorącym uczynku: "<b>Jaro na Benefiso Famo-Zlocie</b>" (sala widowiskowo-świetlicowa klubu) <a href="http://www.youtube.com/user/RexSoli#p/u/11/3Rdhe_Z2twU">http://www.youtube.com/user/RexSoli#p/u/11/3Rdhe_Z2twU</a>, "<b>Jaro Gawlik Streetwork</b>" (kącik przy murze zachodnim) <a href="http://www.youtube.com/user/RexSoli#p/u/7/vsyRZt13FJY">http://www.youtube.com/user/RexSoli#p/u/7/vsyRZt13FJY</a>. W najnowszym "Przekroju" 1 grudnia ukaże się artykuł Anny Szulc z fotografiami Bogdana Krężela, w dziale "Otwórz oczy" - "Betonowa Wola wilków", właśnie o Woli Duchackiej Wschód i pawilonie.</div>jaro gawlikhttp://www.blogger.com/profile/04670002708713055295noreply@blogger.com0